poniedziałek, 22 maja 2017

temperatura

45 C od 13 do 15 i od 3:30 do 4:30 W pozostałych godzinach 39. Jako, że mam duże zużycie CWU to pompa oprócz grzania wody w taniej taryfie musi jeszcze dogrzewać w drogiej ale wtedy już do niższej temperatury. Temperatura glikolu wychodzącego z pompy to rejestr B5 (wejścia). Pompa nie podaje temperatury glikolu, który wchodzi na pompę.Brzmi bardzo ciekawie - gdzie to ustawiasz? Jaki indeks MENU? faktycznie w ciągu dnia temp wody mogłaby spokojnie być niższa - a w przedziałać czasowych już taka 45st żeby od razu była dostępna rano / wieczorem. to by było bardzo wygodne.CWu - 4-6 rano oraz 13-15 w dzień - grzanie do 49 stopni, poza tymi dwoma okresami ustawione 45 stopni cyrkulacja - 5 x na dobę po 15 minutza CO odpowiada czujka pogodowa oraz "automat" - CO ustawione na sterowniku pompy na temp 23 stopnie w tanich godzinkach (czyli 22-6 i 13-15) a 21 temp obniżenia (czyli 6-13 i 15-22) - czas oczekiwania na załączenie w tej chwili - 12 h z temperaturą na dworze poniżej 20 stopni (tu ważna czujka pogodowa) -żona po kilku zimnych nocach zaczęła chcieć "ciepłej podłogi", a ja nie chcę jeszcze zaczynać grzania domu Jeśli tylko masz doprowadzoną cyrkulację pod krany to trzeba spiąć to wszystko razem przez zawory kulowe (regulacja rużnych oporów w instalacji - jednorazowo) + pompka cyrkulacyjna + zawór zwrotny. Mi to podłączał kolega, który z resztą robił mi całą instalację wod-kan. w domu. a od dziś (bo sie bawiłem) to mam już inaczej CWu - 4-6 rano oraz 13-15 w dzień - grzanie do 45 stopni, poza tymi dwoma okresami ustawione 43 stopni cyrkulacja - 5 x na dobę po 15 minut Po prostu kminie bo ostatnio znajomy mnie spytał jaka jest temp źródła którą sobie pobieram do pompy... i za cholerę nie wiedziałem co mu odpowiedzieć. Trybu ręcznego raczej nie zamierzam w tym celu odpalać - pompa robi swoje i na razie spełnia http://klimatyzacjapolska.pl/serwis-klimatyzacji/ oczekiwania - te wszystkie tematy poboczne to już dłubanina ciekawskiego niż faktyczne problemy z urządzeniem. Dzięki w ogóle za bardzo wyczerpujące uwagi i pomoc Ta cyrkulacja to wydaje się nie tak skomplikowany temat - co prawda u mnie są 2+1 na razie - ale rano i wieczorem mogłaby działać w okienkach czasowych po 2-3h i byłoby cudnie. Potem już nie musi i normalnie woda będzie dostępna. Tę pompkę sam instalowałeś czy też GHS Ci ją podpiął? Aby zmierzyć za pomocą pompy temperaturę glikolu przegląd klimatyzacji w biurze , który wchodzi na pompę trzeba by w czasie postoju pompy przejść w tryb ręcznego sterowania pompą i uruchomić na 5-10 minut pompkę DZ a następnie odczytać temperaturę z rejestru B5 (wejścia). Odczytywanie temperatury DZ w czasie postoju z wyłączoną pompką obiegową DZ nie da żadnych informacji bo temperatura czujnika będzie rosnąć z powodu ogrzewania go przez pompę. Ja w lecie wyłączyłem pompkę cyrkulacyjną CWU pomimo iż mam Willo Z-Star NOVA, która pobiera do 4W i średnie dobowe zużycie prądu na cele CWU (w lecie) spadło z 5 kWh do 4 kWh. To jest efekt strat ciepła w rurach cyrkulacji. W zimie miałem włączoną pompkę cyrkulacji CWU non stop od 8 do 22 bo w domu cały czas ktoś jest, ale chyba nie jest to konieczne. Najlepszym rozwiązaniem było by włączanie cyrkulacji "na żądanie" np. podpięte pod włącznik oświetlenia w łazience, lub coś podobnego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz