poniedziałek, 22 maja 2017

moc

Z tego co rozmawiałem z GHS-em to nie liczy pompek obiegowych, ale ... dziś przyglądnąłem się trochę parametrom (w czasie chłodzenia), które pokazuje: moc na inwertorze ( 68 V prąd 1.5 A) ok 100 VA sterownik pokazuje 0.2 kW a licznik 0.22 kW (razem z pompkami). Parametry chłodzenia : Moc chłodzenia domu : 3.4 kW Moc pobierana (wskazywana) : 0.2 kW COP 15.6- pompa na razie działa super (tzn mam w domu ciepło 24-26st) - próbowałem chłodzić ale chyba nie umiem tego sam prawidłowo ustawić albo coś pokręciłem z zaworami - czujnik pokojowy mam dostać do dwóch tygodni więc pewnie praca będzie bardziej efektywna Mam dwa tematy do rozwiązania za to: Ciepła woda. Rano i popołudniu (po dłuższych przerwach) na ciepłą wodę muszę dosyć długo czekać - zastanawiam się czy pompa recyrkulacyjna ustawiana na dwugodzinne okno rano i takie samo wieczorem (kiedy jest największe zużycie) by nie rozwiązało problemu kamerowanie kanałów Warszawa . Tylko jak sama pompa się wtedy może zachować jeśli chodzi o CWU? Drugim zjawiskiem jest sytuacja kiedy po nocy ciepła woda... nie jest aż tak ciepła. Mam ustawioną temp 45st - i wiem że to już dla mnie bardzo dużo. Niemniej zdarzają się dni (nie ma reguły) kiedy ustawiona na maxa ciepła płynie....no może nie letnia... ale nie tak gorąca jak ustawiona. Nie wiem czy to nie zasługa zbyt dużej przerwy w grzaniu CWU - kiedy np. grzanie następuje wieczorem po prysznicach i do rana nic się nie dzieje i woda może trochę ostygnąć. Ogólnie patrzę na zużycie prądu i niestety bez użycia modułu internetowego nie ma jak sensownie mierzyć inaczej niż ręcznie zapisując wyniki z podlicznika. Słyszałem, że gdzieś są takie które potrafią wysłać wynik po sieci do jakiejś aplikacji raz na dobę - ale faktycznie nie spotkałem niczego takiego - może coś Wam przychodzi do głowy? Na razie wszystko jest zgodnie z planem. Dom ocieplony http://przylacza.com.pl/usuwanie-awarii-kanalizacji/ i otynkowany. Wydaje się że 8kw pompa da radę na 200m.kw. domu co jest miły zaskoczeniem. Nie wiem tylko która z dostępnych opcji w menu to moje temp. źródła i powrotu... może ktoś podpowiedzieć?moc Wynikało by z tego, że jednak w jakiś sposób wlicza pompki obiegowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz